• Rosacea

• Wat is Rosacea?
    Rosacea is een chronische ontstekingsaandoening van de huid die gekenmerkt is door rode vlekjes, kleine uitgezette bloedvaatjes (couperose), bultjes en puistjes. Het begint meestal na het 30e levensjaar, maar wordt ook bij twintigers gezien. Het ontstaat meer bij vrouwen dan bij mannen en komt vaker voor bij blanke huidtypen.

Hoe ontstaat het?
    De oorzaak van rosacea is onbekend. Factoren als stress, warmte, zonlicht, cosmetica, gebruik van alcohol, sterk gekruid eten en geneesmiddelen met corticosteroïden kunnen de ontwikkeling van rode vlekjes en couperose verergeren. Rosacea kan zich in stadia ontwikkelen. Meestal begint rosacea met rode opvlammingen, diffuse roodheid door vaatverwijding en kleine gesprongen bloedvaatjes op de wangen en neus. Later kan roodheid uitbreiden richting de kin en voorhoofd en couperose ontwikkelen. Het beginstadium wordt opgevolgd door een ontstekingsstadium. In het tweede stadium ontstaan kleine rode bultjes en puistjes van speldenknopgrootte. Ook kan de huid wat zwelling en schilfering gaan vertonen. Bij onbehandelde rosacea kan uiteindelijk een grovere huidstructuur ontstaan, met in sommige gevallen rhinophyma (vergroving van de neus).

Behandeling van Rosacea
    De Image Skincare Vital C productlijn vermindert roodheid en zorgt voor ultieme bescherming en verbetering van de gezichtshuid. De hoofdbestanddelen van Vital C zijn vitamine C, antioxidanten en peptiden. Deze combinatie van werkstoffen zorgt voor optimaal resultaat: een stralende ontspannen huid. Roodheid behoort tot het verleden! In combinatie met therapeutische behandelingen in de salon met de peelings van Image Skincare. Deze speciale peeling verbetert de huidbarrière, vermindert de roodheid, stimuleert de genezing van de opperhuid en voorkomt toekomstige irritatie. Dit vindt plaats in kuurverband.
    De aanwezige vaatjes (couperose) kunnen worden behandeld met IPL.

Extra tips tegen Rosacea
    - Gebruik de juiste zonbescherming
    - Eet gezond
    - Voorkom blootstelling aan fel zonlicht
    - Vermijd sauna's, stoombaden en te warm douchen
    - Gebruik de reinigingsproducten, serums en crémes van Vital C

• Klink dit je bekend en wil je er ook graag vanaf?

Kom langs voor een intakegesprek en onderga een huidanalyse